Instrukcje dotyczące prawa klienta do odstąpienia od umowy
(ważne tylko przy zakupie za pośrednictwem gudepolska.pl przez klienta uznanego za konsumenta)
Formularz odstąpienia od umowy można pobrać TUTAJ (kliknij, aby wyświetlić/pobrać formularz odstąpienia od umowy).
Klient, który występuje jako konsument w stosunku do sprzedawcy, ma prawo do odstąpienia od umowy kupna bez podania przyczyny na warunkach regulowanych ustawą nr 102/2014 Dz. U. o ochronie konsumentów przy sprzedaży towarów lub świadczeniu usług w ramach umowy na odległość lub umowy zawartej poza lokalem sprzedawcy oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw, w terminie 14 dni od daty otrzymania towaru, przy czym termin ten uważa się za zachowany, jeżeli oświadczenie o odstąpieniu od umowy zostało wysłane do sprzedawcy nie później niż w ostatnim dniu terminu. Towar uważa się za odebrany przez klienta w chwili, gdy klient lub wskazana przez niego osoba trzecia, z wyjątkiem przewoźnika, odebrała wszystkie części zamówionego towaru lub gdy:
a) towary zamówione przez klienta w jednym zamówieniu są dostarczane oddzielnie, w momencie odbioru towaru, który został dostarczony jako ostatni,
b) dostarcza towary składające się z kilku części lub elementów, w momencie odbioru ostatniej części lub elementu
c) dostarcza towary wielokrotnie w określonym czasie, w momencie odbioru pierwszego dostarczonego towaru.
Klient wykonuje swoje prawo do odstąpienia od umowy na piśmie na adres siedziby sprzedawcy wskazany powyżej, pocztą elektroniczną na adres info@gudepolska.pl lub w inny sposób niebudzący wątpliwości, że odstąpienie od umowy zostało dokonane. W przypadku, gdy klient skorzysta z prawa odstąpienia od umowy, powinien zwrócić firmie towar, osobiście w sklepie firmowym lub wysyłając go na adres siedziby sprzedawcy wskazany powyżej lub w inny sposób uzgodniony wcześniej z firmą, nie później niż 14 dni od dnia, w którym skorzystał z prawa odstąpienia od umowy. Towar nie może nosić śladów użytkowania i musi być przesłany do firmy wraz z kopią dowodu zakupu, kompletnym wyposażeniem, dokumentacją, opakowaniem itp. Klient ma prawo po otrzymaniu towaru w okresie odstąpienia od umowy rozpakować go i przetestować w sposób podobny do tego, jaki zwykle stosuje się przy zakupie w tradycyjnym sklepie, tj. przetestować towar w celu stwierdzenia jego cech i funkcjonalności, ale nie ma prawa rozpocząć użytkowania towaru i zwrócić go sprzedawcy po kilku dniach (towar używany w stopniu większym niż wystarczający do przetestowania nie może być zwrócony, chyba że sprzedawca w konkretnym przypadku postanowi inaczej). Jeżeli towar nosi ślady uszkodzenia lub użytkowania, lub jeżeli towar jest niekompletny, firma zastrzega sobie prawo do nieprzyjęcia zwrotu takiego towaru lub, w porozumieniu z klientem, do obciążenia klienta kosztami przywrócenia towaru do stanu pierwotnego. Uszkodzenia opakowania i samych towarów będą akceptowane przez sprzedawcę tylko w takim zakresie, w jakim nie można było im zapobiec poprzez rozsądne testowanie towarów w rozumieniu tego postanowienia niniejszych warunków, tj. nie wykraczające poza obsługę niezbędną do stwierdzenia cech i funkcjonalności towarów.
W przypadku odstąpienia od umowy, klient ponosi koszty zwrotu towaru do sprzedawcy. Jeżeli jednak dostarczony towar nie ma cech, którymi klient wyraził zainteresowanie i które odpowiadają opisowi przedstawionemu przez sprzedającego, koszty zwrotu i dostarczenia towaru odpowiadającego umowie, jak również wszelkie koszty zasadnie poniesione przez klienta w związku z tym, ponosi sprzedający.
Firma zobowiązuje się zwrócić klientowi bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu, wszystkie płatności otrzymane od klienta na podstawie lub w związku z umową, w tym koszty transportu, dostawy i wysyłki oraz inne koszty i opłaty, w taki sam sposób, w jaki klient dokonał zapłaty za towar, chyba że klient i sprzedawca uzgodnią inaczej. Jednakże sprzedawca pokryje koszty transportu, dostawy i wysyłki do klienta jedynie w zakresie najtańszego zwykłego sposobu dostawy oferowanego przez sprzedawcę, niezależnie od sposobu dostawy wybranego przez klienta. Niezależnie od powyższego, sprzedawca nie będzie zobowiązany do zwrotu klientowi ceny i innych kosztów do czasu dostarczenia towaru lub udowodnienia przez klienta, że odesłał towar do sprzedawcy.
Zgodnie z prawem klient nie może odstąpić od umowy, której przedmiotem jest:
a) świadczenia usługi, jeżeli rozpoczęcie świadczenia usługi nastąpiło za wyraźną zgodą klienta, a klient oświadczył, że został należycie poinformowany, iż wyrażając taką zgodę traci prawo odstąpienia od umowy po spełnieniu świadczenia w całości, a także jeżeli usługa została wykonana w całości;
b) sprzedaż towarów wykonanych według specyficznych wymagań klienta, towarów wykonanych na zamówienie lub towarów zaprojektowanych specjalnie dla jednego klienta;
c) towary, które ulegają szybkiemu zepsuciu lub psują się;
d) sprzedaży nagrań dźwiękowych, nagrań wizualnych, nagrań dźwiękowo-wizualnych, książek lub programów komputerowych sprzedawanych w opakowaniu ochronnym, jeżeli klient rozpakował to opakowanie;
e) sprzedaży towarów zamkniętych w opakowaniach ochronnych, które nie nadają się do zwrotu ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych oraz których opakowanie ochronne zostało uszkodzone po dostarczeniu;
f) sprzedaży towarów lub świadczenia usług, których cena zależy od zmian cen na rynku finansowym, na które sprzedawca nie ma wpływu, a które mogą wystąpić w okresie odstąpienia od umowy;
g) sprzedaż towarów, które ze względu na swój charakter mogą być po dostarczeniu nieodłącznie zmieszane z innymi towarami;
h) sprzedaż napojów alkoholowych, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy, których dostawa może nastąpić najwcześniej po upływie 30 dni i których cena zależy od zmian cen na rynku, na które sprzedawca nie ma wpływu;
i) sprzedaż czasopism, z wyjątkiem sprzedaży w ramach umów o prenumeratę oraz sprzedaży książek niedostarczanych w opakowaniu ochronnym,
j) dostarczania treści elektronicznych innych niż na nośniku materialnym, jeżeli dostarczanie treści elektronicznych zostało zainicjowane za wyraźną zgodą klienta, a klient oświadczył, że został należycie poinformowany, że wyrażenie takiej zgody powoduje utratę prawa odstąpienia od umowy.